איך לעצב לוגו למסעדה חדשה?

איך לעצב לוגו למסעדה חדשה?

עיצוב לוגו, הוא נושא שחלק מהעסקים הקטנים מדלגים עליו. עם זאת, מסעדה היא מסוג העסקים שעבורם לוגו חשוב במיוחד. אם זו מסעדה חדשה, הלוגו יהיה בין האלמנטים הרבים שמסייעים ליצור עבורה ייחודיות, למשוך אליה תשומת לב ולסייע ללקוחות לזכור אותה. כמובן, לוגו גם מתקשר לתדמית העסקית שרוצים לשדר ויש לו עוד השלכות רבות. כיצד עושים זאת? איך מעצבים לוגו למסעדה חדשה?

כלים זמינים

ברמה הטכנית, יצירת לוגו לא חייבת להיות יקרה או מסובכת. בשורה התחתונה, מדובר בגרפיקה די פשוטה ויש לא מעט כלי עזר שמאפשרים לעשות זאת. הבחירה הראשונה בנושא זה, עשויה להיות כמובן שימוש בתוכנות גרפיקה רב שימושיות. אפשרות נוספת, תהיה להשתמש דווקא בכלים לעיצוב לוגו. חלק מהכלים זמינים די בזול וחלקם אפילו בחינם.

תכנון אסטרטגי

עיצוב לוגו, חייב להתחבר היטב לתדמית ולמסרים, שהעסק רוצה להציג מול לקוחותיו. לכן, תכנון הלוגו הוא עניין למקצוענים, בשילוב אנשי השיווק של הארגון ובאישור הנהלתו. אידיאלית, לוגו מתוכנן באופן מסודר, כחלק מתכנון שיטתי של אסטרטגיית העסק. במסגרת זו, הוא מתקשר לתדמית, מיתוג ומיצוב. לוגו טוב, יכול להיות פשוט מאוד ויזואלית, דבר שמקל לזכור אותו ולהתבלט מול מתחרים. במקביל, אותו לוגו עשוי להיות תואם מאוד לאסטרטגיה השיווקית של העסק. זו "גרפיקה", שמטרתה איננה להרשים את הלקוח במראה שלה, אלא מטרותיה נמצאות בכיוון אחר לגמרי. כיוון זה, חשוב להכיר ולהבין. ואכן, היבטי התדמית / מיצוב / בידול עסקי, הם בין הדברים שגם לבעל עסק קטן כדאי להשקיע בהם – ללמוד אותם וליישם בחוכמה.

 לוגו למסעדה

דגש לאיכות

לוגו הוא מסוג הדברים, שאם כבר מחליטים לעשות זאת, חיוני לעשות זאת היטב. הסיבה לכך, היא חשיבותו העסקית הגדולה מרגע שמתחילים להשתמש בו והעובדה, שהוא אלמנט עסקי שאמור להישאר עם העסק לתמיד ולהופיע באופן נרחב במידע עליו. חשוב לקחת את הזמן שדרוש להשקעה יסודית, אפילו באלמנט עסקי "קטן" לכאורה מסוג זה. מעצבים, אנשי שיווק, מנהלי העסק – לכולם עשויים להיות רעיונות שונים בנידון. בסופו של דבר, שווה להשקיע את הזמן ולהחליט באופן מגובש מאוד מה רוצים ומה עושים. אחרת, לשנות את הלוגו בהמשך יהיה קל טכנית, אבל לא צעד רצוי מבחינה עסקית (לאחר שהלקוחות כבר התרגלו ללוגו הקודם). תכנון איכותי, חשוב גם לגבי אופן השילוב של הלוגו במקומות שונים בעסק ובחומרים שונים שהוא מפיק. לדוגמא: במסעדה עצמה, על דלת הכניסה ובשלטים בחזית וכמובן בתפריטים ובאתר המסעדה (היכן וכיצד לשלב אותו בעמוד הראשי).

לסיכום

לבעלי מסעדות ואפילו גם למעבירי סדנאות בישול, מומלץ מאוד להשקיע בתכנון וביצוע איכותיים של לוגו. זה לא חייב להיות הכי יקר שיש, אבל חיוני לתת דגש לאיכות ולחיבור לאסטרטגיה הכללית של העסק.

סגירת תפריט