מדוע חשוב לשלב אגוזים בתזונה היומית?

אומרים לנו לאכול אגוזים ולשלב אותם בתזונה היומית, אך מדוע זה כה חשוב? ובכן התשובה לכך נעוצה ברכיבים התזונתיים שהם מכילים ופה חשוב להכיר מהם היתרונות של כל אגוז וכמה מומלץ לאכול מכל סוג במשך היום. נשמע כמו אגוז קשה לפיצוח? כלל לא!

 מה שמסתתר מאחורי הקליפה

אגוזים מכילים סיבים תזונתיים, מינרלים, חומצות שומן בלתי רוויות, אבץ, מגנזיום, סלניום ועוד שלל ויטמינים חשובים, כך שבאופן כללי ניתן לומר שבכל יום מומלץ לאכול כחופן וחצי של אגוזים, וזאת בכדי למזער מחלות שנוגעות לכלי הדם וללב. בנוסף, שילוב של אגוזים בתזונה היומית מסייע לשמור על המשקל, כי האגוזים מכילים חלבון ושומן – שני פרמטרים שמגבירים את תחושת השובע, ועל כן אם נמצאים בעיצומה של דיאטה, שילוב של אגוזים בתפריט היומי יסייע לחוש פחות רעבים.

תמיכה במערכת העיכול

אם אתם חשים שהיציאות אינן סדירות, מדובר בעוד סיבה לשלב בתפריט היומי אגוזים, וזאת כי הם עשירים בסיבים בלתי מסיסים אשר מנפחים את הצואה, עובדה שגורמת למעבר קל יותר במעיים ושמזרזת את פעולת העיכול. כמו כן, אם כבר ציינו את אותם סיבים מסיסים, נציין שהם גם מסייעים לחיידקים הטובים שבין היתר נלחמים בכולסטרול הרע.

אגוזים

כל אגוז והיתרון היחסי שלו

  • אגוזי מלך – עשיר באומגה 3 שמאוד תומכת במערכת הלב.
  • שקדים – השקד מכיל הרבה חומצת שומן בלתי רוויה אשר ממזערת מחלות בכלי הדם ובלב. בנוסף, השקד מכיל הרבה סידן, ויטמין E, סיבים תזונתיים וניאצין (גם הוא מסייע להפחית כולסטרול רע).
  • אגוזי ברזיל – עשיר ביותר בסלניום – מינרל שמשמש כנוגד חמצון, אך פה חשוב לדעת שאין לאכול יותר משני אגוזים ביום. בנוסף, אגוזי ברזיל מכילים זרחן, אבץ, אשלגן, מגנזיום וחומצות שומן שמסייעות למנוע מחלות בלב ובכלי הדם.
  • בוטנים – הבוטן עשיר בחומצה פולית, בניאצין והוא מכיל שלל ויטמיני B. עם זאת, הוא גם מכיל ערך קלורי גבוה, ועל כן אין זה מומלץ לאכול יותר מ100 גרם בוטנים ביום.
  • קשיו – קשיו מאוד עשיר במינרלים, חלבון, ברזל, נחושת ואבץ, כאשר הברזל מאוד חשוב בכדי למנוע אנמיה ואילו האבץ מסייע לשמור על בריאות העור, השיער והציפורניים. עם זאת, בקשיו כמות הפחמימות נחשבת גבוהה מזו שמצויה בשאר האגוזים.
  • פקאן – עשיר ביותר בסיבים תזונתיים והוא מכיל אחוז שומן גבוה.
  • אגוזי לוז – אגוז לוז עשיר בחומצה פולית והוא מכיל מגוון עשיר של מינרלים וויטמינים. בנוסף, אגוזי לוז מכילים חומצת שומן לינולאית שתומכת במערכת החיסון.
  • אגוזי מקדמיה – היתרון הגדול של אגוז מקדמיה טמון בכמות החומצות שומן חד בלתי רוויות (מסייעים במניעת מחלות לב ובמניעת מחלות שנוגעות לכלי הדם).

דגשים טעימים

קיימים סוגי אגוזים נוספים, אך הכיוון הכללי הובן – לכל אגוז יתרון משלו ועל כן מומלץ לשלב, אך גם לאכול באופן מדוד, כי כפי שכבר ציינו צריכה מופרזת עשויה להיות בעייתית (במיוחד כאשר מדובר בצריכה לא מידתית של אגוזי ברזל). עוד נחדד שעדיף לאכול את האגוזים במצבם הטרי, והם נהדרים עם שלל סלטים, דגנים, עוגות ופשטידות.

סגירת תפריט
נגישות