תזונה אצל ילדים: המדריך המלא להורים

תזונה אצל ילדים: המדריך המלא להורים

הורות זה תפקיד מורכב למדי, אולי אחד התפקידים הכי מורכבים שהחיים מציבים בפנינו. אם אתם הורים טריים, אתם ודאי מתקיפים נון-סטופ את דוקטור גוגל במגוון שאלות. למשל, שאלות לגבי תזונה אצל ילדים. אם כך, הנה המדריך המלא להורים הטריים בנושאי תזונה.

אם אתם הורים טריים, אתם ודאי מודעים לכך שאכילה לא מספקת עלולה להוביל לבעיות התפתחות אצל הילד. וזו הסיבה לכך שהורים תמיד מנסים לשמור על תזונה תקנית אצל ילדיהם. אנחנו וגם ילדינו אמורים לצרוך את אבות המזון השונים במהלך היום, כולל ויטמינים ומינרלים. צריכה של כל אלו חשובה לצורך שמירה על בריאות תקינה לטווח קצר וארוך.

כשהילד מסרב לאכול בריא

מי מאיתנו לא מכיר את הסיטואציות האלו? אתם מכינים לילדים מאכלים בריאים וטעימים (לטעמכם), אבל הילד מסרב לאכול את האוכל. מדובר בבעיה מוכרת למדי שעליה מדברים מיטב המומחים, כמו בפורטל איך גדלת האינטרנטי. הפורטל עשיר בתוכן מועיל, שיאפשר לכם לרכוש את הכלים הנכונים לצורך התמודדות עם סיטואציות כאלו.

בפורטל תוכלו למצוא צוות מגוון וגדול אשר אחראי על עדכון, פרסום ובקרת התוכן המפרסם באתר. הצוות מונה אנשי מקצוע כמו רופאי ילדים, תזונאים, פסיכולוגים קליניים ועוד. אם הילד מסרב לאכול בריא, כנראה שאין טעם להיכנס אתו ל"מלחמות". תמיד יהיה עדיף לבדוק כיצד ניתן לעשות זאת בדרכי שלום.

ויטמינים ואבות מזון מהותיים להתפתחות הילד

הילד אמור לצרוך אבות מזון כמו פחמימות, חלבונים ושומנים, ויטמינים וגם מינרלים. באשר לילדים, הוויטמינים החשובים הם ויטמין A, סידן, ברזל ואבץ. בפועל, ילדים בגיל שנה עד 3 שנים אמורים לצרוך כ-500 מ"ג של סידן ביום.

בעוד שהסידן מצוי במוצרי חלב, סרדינים, שקדים וטחינה, ברוקולי וכרוב, עם השנים הצריכה שלו צריכה להיות מוגברת אף יותר. למעשה, בגיל 4 עד 8 שנים אמורים לצרוך כ-800 מ"ג סידן ביום. בגילאי 9 עד 18 שנים אמורים לצרוך כ-1,350 מ"ג סידן באופן יומי. אלו לא מספרי "ברזל", אלא בעיקר המלצה על ידי רופאים בדרך כלל.

תזונה אצל ילדים: המדריך המלא להורים

תפקידי אבות המזון שהילד צורך

התפקידים של אבות המזון הם בניית השרירים, הזנת אנרגיה לפעילות קוגניטיבית, בניית תאים, גדילה ותפקוד הורמונים ועוד. הפחמימות למשל, הן אחראיות על אספקת אנרגיה לגוף ולפעילות המוחית. והחלבונים, הם אחראיים על בניית תאים בגוף, בניית שרירים ותפקוד של הורמוני גדילה ואנזימים.

מעבר לחלבונים והפחמימות, הילד גם צריך לצרוך שומנים אשר אחראיים על בידוד מפני חום וקור. כמו כן, השומנים אחראיים על המבנה של התאים בגוף האדם. כמו שאנו רואים, התפקידים של אבות המזון הם מהותיים לקצב הגדילה וההתפתחות של הילד.

ילדים צמחוניים וילדים טבעוניים

בין אם הילד מקיים אורח חיים צמחוני או טבעוני, הוא עשוי להיות חשוף לחוסרים של מרכיבים תזונתיים חשובים. ניתן להשתמש במגוון תוספי תזונה, אבל תמיד יהיה כדאי ועדיף לעבור קודם אצל התזונאית. אפשר גם לקבל ייעוץ רפואי מרופאת המשפחה, אם כי תזונאים בד"כ יוכלו לספק מענה מספיק מדויק.

בין אם הילד לא אוכל בשר או מוצרי חלב, יהיה חשוב להקפיד על בדיקות דם תקופתיות. בדיקות הדם יאפשרו לכם לדעת אילו מרכיבי מזון הילד אמור להשלים, לאילו מרכיבים הוא עשוי להיות רגיש ועוד. כך יהיה ניתן לבנות את התפריט הנכון לילד צמחוני או טבעוני.

סגירת תפריט
נגישות